huisstijlbureau

diensten

portfolio

over ons

contact

 

T 085 - 401 93 55

info@vormstrateeg.nl

 

W.G.plein 111

1054 SC Amsterdam

 

Veemarktkade 8

5222 AE  ‘s-Hertogenbosch

 

< terug

 

Implementatiestrategiëen

 

Er zijn grofweg drie implementatiestrategieën:

 

Big-bang

In deze strategie worden alle items op één moment, tegelijkertijd in gebruik genomen. Zowel de interne als de externe items. Organisaties die zeer afhankelijk zijn van hun merk kiezen voor deze strategie. Voordelen zijn dat de nieuwe huisstijl direct op de kaart staat en er een consistent beeld is. Nadeel is dat dit vaak een hoge werkdruk geeft en een hoge liquiditeitsdruk.

 

60/40 strategie

Met deze implementatiestrategie wordt 60% van de meest zichtbare huisstijlitems geïmplementeerd en volgt de overige 40% op een later moment. Belangrijk bij deze aanpak is dat de inventarisatie van items zorgvuldig wordt gedaan en dat er goed wordt  bepaald welke items direct ontwikkeld dienen te worden. Voor de laatste 40% maakt De Vormstrateeg een tijdsplan. Belangrijk voordeel van deze methode is dat de werkdruk en liquiditeitsdruk beter verspreid kunnen worden.

 

Economische afschrijving

Met deze strategie worden alle items vervangen op het moment dat ze boekhoudkundig zijn afgeschreven. Deze strategie kent weinig liquiditeitsdruk. Het grote nadeel van deze strategie is dat het langdurig een diffuus beeld geeft van de organisatie.

 

Belangrijk bij alle implementatietrajecten is dat er een grondige inventarisatie van alle communicatiedragers plaatsvindt. Niet alleen waarom ze er zijn maar ook of ze nog zinvol zijn. Dit levert efficiëntie en kostenbesparing op. Verder is een goed huisstijlimplementatietraject een kans om processen te harmoniseren, dit levert per slot van rekening ook een uniformer beeld van de organisatie op.

 

< terug

T 085 - 401 93 55

info@vormstrateeg.nl

 

W.G.plein 111

1054 SC Amsterdam

 

Keizerstraat 2

5211 HG 's-Hertogenbosch

 

© 2016 de Vormstrateeg bv - KVK nr: 61562203 - BTW nr: NL854391952B01