huisstijlbureau

diensten

portfolio

over ons

contact

 

T 085 - 401 93 55

info@vormstrateeg.nl

 

W.G.plein 111

1054 SC Amsterdam

 

Veemarktkade 8

5222 AE  ‘s-Hertogenbosch

 

< terug

 

De Vormstrateeg Identiteitsenquête

 

De Vormstrateeg Identiteitsenquête is een speciaal door ons ontwikkelde vragenlijst, gebaseerd op ruim 17 jaar ervaring met vormstrategie. Deze (digitale) identiteitsenquête geeft u en ons inzicht in de waarden van uw organisatie. Deze identiteitsenquête verspreiden wij in uw organisatie en aan de hand van de antwoorden uit deze enquête maakt De Vormstrateeg een grondige analyse. Deze analyse geeft een duidelijk beeld van de kernwaarden van uw organisatie.

 

 

De Vormstrateeg Merkwereldenplan

 

Met het Merkwereldenplan onderzoeken wij de (visuele) identiteit van uw organisatie en de positie van uw organisatie in de omgeving. Samen met u brengt De Vormstrateeg uw gewenste uitstraling in kaart. Dat levert geen vuistdikke rapporten op, maar concrete, beeldgeoriënteerde, resultaten.

 

Werkwijze Merkwereldenplan:

 

Oriëntatiegesprek

In dit gesprek maken wij (verder) kennis met uw organisatie, de in- en externe omgeving, de organisatiegeschiedenis, uw ambities, de uitdagingen en kansen die er liggen en uw specifieke vraag en wensen.

 

Samenstellen werkgroep

Daarna stellen wij met u een werkgroep samen. Daarvoor draagt u een aantal vertegenwoordigers van uw organisatie aan en De Vormstrateeg vult de groep aan met een communicatie¬adviseur en een designer. De werkgroep krijgt, met name in de beginfase, een actieve rol in het traject, aan de hand van een aantal concrete taken.

 

Vormstrateeg Identiteitsenquête

De Vormstrateeg ontwikkelde speciaal voor het Merkwereldenplan een vragenlijst, waarmee alle uiteenlopende aspecten van de identiteit van uw organisatie grondig in beeld worden gebracht.

 

Ontwikkelen van Merkwerelden

Met Merkwerelden maken we de eerste beeldvertalingen, aan de hand van de resultaten van de identiteitsenquête. Het aantal Merkwerelden dat wij maken, hangt af van de uitkomsten van de enquête, gemiddeld zijn dit er drie.

 

Brainstormsessie Merkwerelden

Aan de hand van de ontwikkelde Merkwerelden gaan we met de werkgroep tijdens een brainstormsessie op een levendige manier in gesprek over welke merkwerelden uw organisatie het beste weergeven en waarom.

 

Corporate Story

Tenslotte leggen we de corporate story van uw organisatie vast. Daarin verbinden we op een verhalende manier alle aan bod gekomen onderdelen: de positie van uw organisatie in de omgeving, de geschiedenis en de toekomstverwachtingen bijvoorbeeld. De Vormstrateeg beschrijft in de corporate story kort en bondig wat uw organisatie typeert.

 

Terugkoppeling

Een optimale Merkwereld en een corporate story waarin uw organisatie zichzelf herkent, vormen samen de tastbare terugkoppeling van het Merkwereldenplan. Daarin vindt u gegarandeerd een scherpe definiëring van uw organisatie of uw merk, een heldere leidraad voor uw communicatie en marketing én huisstijl.

 

< terug


T 085 - 401 93 55

info@vormstrateeg.nl

 

W.G.plein 111

1054 SC Amsterdam

 

Keizerstraat 2

5211 HG 's-Hertogenbosch

 

© 2016 de Vormstrateeg bv - KVK nr: 61562203 - BTW nr: NL854391952B01