Project omschrijving

Nedles

Het begon met een nieuwe huisstijl

Vier jaar geleden gaf Annelies Braams, directeur en oprichter van NedLes, vanuit huis Nederlandse les aan anderstaligen. Tijdens de strategische sessie die voorafging aan het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl sprak zij de wens uit om een echte school te hebben met klaslokalen.

Intussen heeft NedLes in Amsterdam-Oost een pand met meer dan 9 lokalen, bijna veertig docenten, wordt er dagelijks les gegeven en is NedLes een gevestigde naam in Amsterdam met een duidelijke signatuur.

Hollandse clichés
De professionaliseringsslag die de Vormstrateeg heeft mogen leveren, begon met het ontwikkelen van het logo. Vriendelijk, authentiek en minimalistisch is het geworden met een knipoog naar de Hollandse clichés. 

Logo heeft gevoelsoverdracht
Een logo en huisstijl hebben een zekere gevoelsoverdracht in zich, die zich niet per se laat uitleggen. En dat hoeft ook nooit! Voor dit portfolio toch een kleine toelichting. 

Krachtige kleurencombinatie
Het NedLes-logo bestaat uit molenwieken in de stijl van Dick Bruna. De kleuren van het logo zijn Hollandser dan je misschien denkt: wist je dat de Nederlandse vlag ooit oranje, wit, blauw was? Door consequent deze kleuren overal door te voeren is NedLes inmiddels herkenbaar aan alleen al de kleurencombinatie.

Consistentie is natuurlijk het toverwoord voor herkenbaarheid. De Vormstrateeg is er trots op om voor NedLes alle communicatie-uitingen te ontwikkelen en zo te kunnen zorgen voor een groots, krachtig merk dat klopt!

  • Positionering

  • Strategisch advies

  • Huisstijlontwikkeling

  • Ontwerp logo

  • Ontwikkeling brandmanual

  • Vormgeving diverse huisstijlmiddelen

  • Huisstijlbeheer via huisstijl-portaal.nl

Ben je nieuwsgierig?
Wij ook naar jou. Laten we kennismaken!

Stuur een mailtje of bel!