Endorsed brand Amstelring

Huisstijl Amstelring en submerken

Door heel Amsterdam verspreid kom je vestigingen tegen van Amstelring. Het is een organisatie met verpleeghuizen en groepswoningen, gericht op specifieke doelgroepen.

Endorsed brand
Voor Amstelring en de verschillende sub-merken hebben we een complexe merkarchitectuur ontwikkeld. Dé uitdaging voor een ontwerper! Amstelring is een endorsed brand: de sub-merken maken gebruik van de reputatie van het moedermerk Amstelring, terwijl hun eigen identiteit behouden blijft.

Het hoofdmerk, ook wel afzendermerk genoemd, bestaat uit een logobeeld dat ‘een liefdevolle woonomgeving’ weerspiegeld.

Eigen identiteit
Om ervoor te zorgen dat de identiteit van alle afzonderlijke huizen werden geborgd, zijn met al deze sub-organisaties strategische sessies gehouden. Het resultaat is gepresenteerd onder de noemer couleur locale. De huizen konden kiezen uit eigen kleuren van het beeldmerk aangevuld met een eigen grafische vorm.

Door alle actoren al in een vroeg stadium bij het proces te betrekken, voelt iedereen zich verbonden met het eindresultaat.

  • Strategisch advies

  • Advies productie

  • Advies merkarchitectuur

  • Huisstijlontwikkeling

  • Ontwerp logo

  • Ontwikkeling brandmanual

  • Vormgeving diverse huisstijlmiddelen

Dit project is gemaakt onder de naam Werf3. Nadji is medeoprichter van ontwerpbureau Werf3 en maakte in de periode 2005 tot en met 2014 werk onder deze naam.

Ben je nieuwsgierig?
Wij ook naar jou. Laten we
kennismaken!