MLB galerie
Huisstijl voor kunstzinnige onderneming
Kunstgalerie MLB heeft een open uitstraling. De kunstenaars die een podium wordt geboden zijn zeer divers en de kunst is betaalbaar. Marie-Louise Boel, eigenaar van de galerie, had voordat ze het restyle-traject inging maar één harde eis: ‘Ik wilde een stijlelement uit mijn vorige logo – dat waren enkele huisjes – erin houden.’ Met een lach: ‘En die heeft Nadji eruit gewerkt!’
Nadenken over kern
Het positioneringsonderzoek is met zes mensen van MLB galerie doorlopen. Van jong tot oud en met verschillende achtergronden werden ze uitgedaagd om de kern van MLB boven tafel te krijgen. ‘Zo’n traject was voor ons niet nieuw, maar het was absoluut goed om er weer over na te denken.’ ‘Bovendien heeft het proces krachtige slogans opgeleverd,’ vult Mieke Schutte aan, de andere kracht achter MLB. Dat is altijd mooie bijvangst!
Verbinding
Tijdens de eerste schetspresentatie waren er voorstellen binnen de randvoorwaarden. Daarnaast confronteerde de Vormstrateeg het team van MLB met het huidige voorstel. ‘Nadji verleidde ons echt met het logo. Hij toonde hoe goed het zou werken op bijvoorbeeld inpakpapier en andere zaken. Alle accenten die uit de eerdere sessie waren gekomen, waren verwerkt in het logo. Wij zijn er nog steeds heel blij mee: de vervlechting van de letters in de verschillende stijlen symboliseren onze openheid en diversiteit. Daarnaast benadrukt het de verbinding die wij altijd zoeken met kunstenaar en buurt.’
‘Samenwerking met De Vormstrateeg haalt je uit je comfortzone en levert daardoor een beter resultaat op! Wj zijn er blij mee!’
Mieke Schulte, MLB galerie