Revant

Evolutie van de huisstijl

Wanneer de strategische doelstellingen in een organisatie veranderen, is dat hét moment om ook eens kritisch naar de huisstijl te kijken.

De basiselementen van de huisstijl, zoals het logo, de typografie en het kleurgebruik moet je geleidelijk aanpakken. Deze elementen moeten de tand des tijds doorstaan! De tactische elementen, zoals fotografie, beeldtaal en media kunnen eenvoudig worden aangepast aan een koerswijziging.

Eerste logo
Voor Revant heeft de Vormstrateeg het eerste logo ontwikkeld, vlak nadat Revant was ontstaan uit twee bedrijven. Het logo was gericht op internal branding.

Wijziging strategische focus
Enkele jaren werd er gewerkt met de huisstijl en doordat er niet streng werd toegezien op een strak huisstijlbeleid, ontwrichtte de stijl. Bovendien was er na enkele jaren behoefte aan meer technische elementen en verplaatste de focus naar external branding. De Vormstrateeg heeft hiervoor de hele huisstijl onder handen genomen.

Restyle huisstijl
Een dynamischere frissere stijl, aangevuld met technische revisies en een compleet nieuwe beeldtaal was het resultaat.

  • Positionering

  • Strategisch advies

  • Advies productie

  • Advies merkarchitectuur

  • Grafisch ontwerp

  • Huisstijlontwikkeling

  • Ontwerp logo

  • Renovatie logo

  • Vormgeving diverse huisstijlmiddelen

  • Vormgeving promotiemateriaal

Ben je nieuwsgierig?
Wij ook naar jou. Laten we
kennismaken!